RSS

“Efectul de brand” Din categoria – Intamplari adevarate – Studiu de caz

17 Sep

Brand dislike

Acest material se poate folosi ca si studiu de caz atunci cand ne propunem sa scoatem in evidenta importanta unui BRAND

 Pentru a imbina utilul cu placutul, vom folosi o poveste personala si adevarata ce a avut loc in dimineata zilei de 17 Septembrie 2013 in jurul orei 10:40 si vom utiliza o metoda folosita in speta de recrutori pentru a-si evalua candidatii.  STAR (S= Situation=situatie, T=Task=sarcina, A=Action=actiune, R=Result=rezultat)

 SITUATION:  In ce context s-a petrecut actiunea?

Ne aflam cu apartamentul intr-o renovare totala. Din dorinta de a fi foarte bine organizati am hotarat ca din timp sa aflam informatii despre usile pe care dorim sa le montam in apartament. Produsul (usile) l-am ales fara probleme fiindca stiam exact ce dorim. Usi Porta Doors albe. Aceste usi sunt comercializate pe piata prin intermediul mai multor distribuitori. Pentru montaj  trebuie sa cunosti dimensiunile golului de usa astfel incat in momentul montarii sa nu ai surpriza ca usa nu intra sau sau ca ar fi trebuit sa fie mai mare…

 TASK: Ce aveam nevoie? Ce obiectiv aveam de indeplinit?

Pana la achizitionarea propriuzisa trebuia sa spargem peretii acolo unde doream sa montam usile si pentru acest lucru, aveam nevoie de dimensiunile exacte ale golului de usa.

 ACTION: Ce actiuni am intreprins?

Sotul meu a dat un telefon la o firma in Valea Cascadelor si anume: Pro-Dias Expert Design- distribuitor Porta Doors.  Numarul format: 0726.223.294

La telefon i-a raspuns o doamna de la departamentul de vanzari. Sotul meu a rugat-o sa ne spuna dimensiunile golului de usa ce ne este necesar pentru fiecare tip de usa Porta Doors pe care doream sa il achizionam  in parte. Raspunsul a venit sec:

-“Nu se poate! Trebuie sa vina cineva sa va masoare si acest serviciu este cu plata! “

-Dar nu are ce sa masoare pentru ca eu nu am peretii taiati!

-Nu conteaza, masoara si va spune !

Pai ce sa masoare, ca nu e nimic taiat.

-Domnule eu nu va dau dimensiunile pentru ca ii iau painea de la gura baiatului care vine la masuratori!

Nu va suparati, eu v-am spus numele meu, dvs. cum va numiti?

Dupa aceasta intrebare doamna X i-a inchis telefonul in nas fara sa fi raspuns in vre-un fel.

 RESULT: Care este rezultatul ?

In momentul acela, foarte revoltati de modul in care isi trateaza aceasta societate clientii, am decis ca nu mai montam usi de la Porta Doors. O decizie gresita si luata la nervi s-a dovedit in aproximativ 10 minute ca fiind total nepotrivita. Noua ne placea produsul si nu am avut nici o problema cu producatorul ci cu unul dintre distribuitori in consecinta am sunat alt distribuitor si am primit informatiile imediat. Cu toate acestea, am ramas cu un gust amar din partea celor de la Pro-Dias Expert Design si atunci m-am hotarat sa ii “promovez” putin. Nu stiu daca aceasta firma este mare sau mica, daca au sau nu un departament de marketing dar pot sa spun sigur ca o investitie minima de a se promova au facut pentru ca detin un website.

In situatia in care un angajat al societatii face o astfel de gafa cu un potential client, imaginea de ansamblu a firmei din care face parte, poate sa inregistreze pierderea unui client potential.  Acesta nu numai ca nu mai revine pe site-ul lor nici din greseala dar va comunica si prietenilor nemultumirea sa.  Si atunci pentru ce va ocupati de promovarea unui serviciu sau produs daca personalul nu intelege importanta acestei promovari si nu poate actiona in consecinta. Personalul trebuie sa fie motivat (sa fie pregatit, sa aiba un salariu care sa il multumeasca, sa fie apreciat atunci cand a realizat un obiectiv sau cand a gasit o solutie la o problema ) Daca acest aspect si mai precis daca al 5-lea P (personalul) nu face parte din mixul de marketing al unei societati si mai cu seama a unei societati ce presteaza servicii, atunci nu te poti astepta in calitate de manager la rezultate care sa iti aduca profit.

 
Leave a comment

Posted by on September 17, 2013 in Efectul de Brand

 

Leave a Reply

 
