RSS

De la CEO la Manager si de la Companie la Firma

21 May

Cum Romgleza a devenit limba nationala, romanul, inventiv a stat putin pe ganduri si si-a zis:

“Am auzit ca e bine sa fii diferit. In primul rand imi fac o companie, pentru ca suna mai bine decat o firma. Si ce functie sa ocup??? De ce sa fiu managerul companiei mele cand as putea fi asadar CEO?”. Dupa ce ma inscaunez ca CEO la propriul SRL, care nu are nici un angajat inca, imi fac un cont pe Linkedin ca sa stie si altii ce persoana importanta sunt. Investitia necesara: max 1000 lei pentru deschiderea firmei. Merita…pentru ca asa imi asigur si numele. In plus imi angajez un contabil pe care o sa il inscaunez la rangul de CFO, sau mai bine nu, pentru ca s-ar putea confunda cu mine. Ce imi este CEO ce imi este CFO…se aseamana si nu da bine, plus ca suna a concurenta”.CEO

In acest mod simplu orice persoana care a activat ca tot romanul de rand in “campul muncii” peste noapte s-a transformat intr-un CEO veritabil.

Am sa scriu mai jos cateva informatii utile cu privire la diferenta dintre firma si companie dar si despre aceasta functie mult visata pentru cei care isi deschid propria firma si isi doresc sa se autoproclame CEO:
• Diferenta dintre firma si companie este urmatoarea:
FIRMA = Denumire convențională sub care funcționează o întreprindere. – Din germ. Firma. Sursa: DEX ’98 (1998)
COMPANIE = Mare întreprindere constituită sub formă de societăți (industriale, comerciale, de transport). – Din fr. compagnie. Sursa: DEX ’98 (1998)
• Responsabilitatile unui CEO sunt trasate de un bord de directori (care se presupune ca exista)
• Un CEO are mai multi directori in subordine care la randul lor au in subordine alte persoane.

Asa cum bine spunea si  Alex Mihaileanu  daca observi ca totusi CEO nu ti se potriveste si ca si cum nu ar fi fost de ajuns descoperi ca nici companie nu iti poti deschide, pentru a trece peste socul psihologic mai usor, poti cauta sa vezi daca gasesti in standardul ocupational “emperor” ca suna bine in engleza. Cel putin mai trece timpul…sperand.

 
Leave a comment

Posted by on May 21, 2014 in Efectul de Brand

 

Leave a Reply

 
