RSS
Image

Un articol “altfel” despre Branding

14 Sep

Recunosc ca in ultima vreme am citit prea multe materiale care te ajuta sa iti dezvolti brandul in 5-7-10… pasi fara sa explice neaparat si cum s-a ajuns la concluzia ca acel pas este necesar. De aceea in acest articol am sa povesCarrottesc in cateva cuvinte, ce inseamna brandul personal si ce contribuie la cresterea sa, folosind exemple, povesti si nu neaparat pasi.
Fiecare dintre noi suntem posesorii unui brand, mai mult sau mai putin finisat. Iti poti da seama ca brandul tau “o duce bine”, daca tu insuti te simti bine, daca te simti implinit, daca ai permanent obiective pe care iti propui sa le realizezi, daca comunici cu persoane care iti seamana atunci cand ne referim la idealuri, nu neaparat pentru ca au acelasi ideal ci pentru ca sunt intr-o continua cautare a celui mai potrivit drum care sa ii duca acolo unde isi doresc si fac acest lucru neincetat. Si cum anume ar trebui procedat sa iti cresti brandul?
Am sa raspund prin cateva exemple personale.
Acum doua saptamani am descoperit intr-o cutie de mult uitata o hartie impaturita. Am deschis-o si am ramas atat de surprinsa, incat sprancenele mi s-au ridicat pana spre ceafa :-)). Era primul meu CV. Avea mai putin de o pagina, era scris cu litere de o schioapa, putin dezordonat iar calitatea informatiei respectiv competente/abilitati tindeau spre 0.5. Ca idee, CV-ul era din perioada 1990. Comparandu-l cu CV-ul meu de acum am simtit deodata cum un val de apreciere asupra propriei mele persoane ma invaluie placut. Doar privind CV-ul meu pentru cateva minute mi-am dat seama cat de mult am evoluat cat de multe lucruri minunate am facut, dar si cat de mult timp am pierdut in anumite perioade, timp de care cu “mintea”de acum as fi profitat din plin. Daca ai cum sa gasesti primul tau CV incerca sa il compari cu cel actual si doar aceasta comparatie iti spune multe despre tine. Daca nu vezi nici o evolutie inseamna ca e momentul sa iti concentrezi toate resursele pentru a construi un brand care sa insemne mai mult pentru tine in primul rand si de pe urma caruia sa te simti implinit.(evident, daca iti doresti sa te simti bine, increzator, etc)
Un brand puternic este caracterizat de dorinta de a evolua permanent, de actiunile intreprinse in acest sens si de modul in care reusesti sa ii faci pe cei din jur sa le observe si sa le aprecieze.
Aprecierea lor este raspunsul cu privire la nivelul brandului tau. Cum ii faci insa pe cei din jur sa te aprecieze…nu tine doar de modul in care te imbraci sau de functia pe care o ocupi. Tine si de tine ca OM.
Maica Tereza nu avea nici costum de la Armani, nici cont pe Facebook, Twiter, sau pe Linkedin, dar prin actiunile umanitare pe care le-a facut la o simpla cautare pe Google aparea in zeci de articole. Avea cateva daruri de la natura, rare, pretioase, care i-au asigurat aceasta vizibilitate si anume: empatia, generozitatea, bunatatea. Vizibilitea este esentiala in branding, altfel cum ar putea lumea sa te cunoasca si sa te aprecieze? Si apropos’ atractia universala nu este valabila in lipsa actiunii. Daca stau intinsa la plaja si visez la o masina rosie care va fi a mea, te asigur ca nu se intampla nimic. Totul incepe atunci cand visezi la aceasta masina si incepi sa actionezi pentru a -ti indeplini visul (economisesti, iti mai iei un servici, participi la concursuri care au ca premiu masina mult visata ….). Dorinta de a avea o masina, daca este suficient de puternica si repetata constant, da nastere unor actiuni si numai in urma acestor actiuni visaul tau devine realitate.
Orice vis indeplinitUleiosul conduce la cresterea increderii in sine si implicit la dezvoltarea brandului personal. Odata ce brandul personal are o pozitie care te satisface atunci toate incep sa mearga bine. Si acum serios, cine nu-si doreste sa ii mearga bine? Daca simti ca incepe sa-ti mearga bine, NU TE OPRI! E ca si cum merge cu bicicleta si cand ajungi la viteza dorita nu mai pedalezi. Rezultatul este clar. Bicicleta incepe sa mearga din ce in ce mai incet.
Am prieteni care au dezvoltat pasiuni pentru lucruri mai putin cunoscute cu specific de nisa. Sunt pasionati de ideea lor, dar le e teama sa o promoveze pentru ca nu sunt pregatiti sa faca fata unor pareri care ar putea sa le spulbere acest vis. Poate lumea in care traim, cultura noastra, nu este pregatita sa fie flexibila suficient, deschisa noilor provocari. Poate invidia e prea mare….
Ma uitam de curand cum un barbat subtirel calare pe o bicileta ciudata, a trecut pe rosu la un semafor din Piata Victoriei si cu inima cat un purice ma rugam sa nu il calce vreo masina. Cand s-a apropiat mi-am dat seama ca era “Uleiosul”(Marian Scafaru), pe care il apreciez atat de mult pentru gestul sau minunat de a colecta si transporta uleiul rezidual cu ajutorul bicicletelor utilitare, promovand grija pentru mediu pe care fiecare dintre noi ar trebui sa o manifestam. Toate acestea in conditiile in care Marian a lucrat intr-o corporatie insa visul lui (indeplinit astazi) l-a facut sa puna stop carierei de corporatist. Pana sa imi dau seama cine este, comentam in gandul meu doar faptul ca a trecut pe rosu, insa dupa ce l-am recunoscut sentimentele mele bune fata de el, aprecierea….imi schimbasera rationamentul. De ce? Pentru ca am apreciat ce face Uleiosul si pentru mine brandul lui este grozav. Pentru a avea un astfel de brand iata ca nu e nevoie de silicoane, nici de crize de personalitate etalate in emisiuni la TV. Important este sa fi tu si sa faci ceva bun!

Exemplele pe care le-as putea imparti cu tine se pot asterne intr-o carte.
Sunt sigura ca dupa acelasi model vei putea identifica si tu nivelul brandului celor din jur dar si nivelul brandului tau. Nu te teme sa fi tu. Nu mai este nimeni ca tine, esti un unicat ! Nu lasa nici o greutate sa te abata din drumul tau frumos si incearca sa iti amintesti mereu ca succesul depinde numai de tine. Modul in care iti doresti sa vezi viata te ajuta sa te dezvolti sau nu.

images

 

Succes !!!!!!!!!

 
Leave a comment

Posted by on September 14, 2014 in Efectul de Brand

 

Leave a Reply

 
