RSS

Minte-ma in fata si fa-ma sa ma simt prost ! – studiu de caz

30 Apr

Image6

Am sa va prezint un studiu de caz, bazat pe povestea unui trainer si a echipei sale….cu repercursiuni asupra brandului personal si organizational al acestuia. Pentru ca acest exemplu sa fie mai usor de urmarit am sa folosesc metoda STAR ( Situatie, Tema, Actiune, Rezultat)
1. Situatia (care este situatia de la care a pornit totul?)
Se posteaza pe Facebook un event, un seminar de dezvoltare personala. In titlul evenimentului sta mare scris: GRATUIT. La fel si in formularul de inscriere. In descrierea evenimentului, (o descriere ampla) sunt presarate mai multe linkuri…Unul catre formular, unul catre o pagina de site a trainerului si unul catre o pagina de plata online dedicata celor care doresc sa achizitoneze filmarea seminarului la care nu au reusit sa participe. Desi seminarul era gratuit, costul filmarii pe care urma sa il achizionezi online era de 199 lei.

2. Tema ( ce ar fi trebuit sa faca invitatii la event?)
Invitatii la event aveau doua optiuni. Sa participe, sau sa nu participe la evenimentul GRATUIT.

3. Actiunea (ce au facut invitatii/ participantii?)
In cazul de fata vom discuta despre cei care au ales sa participe la seminar.
Ajunsi la hotelul cu pricina, unde avea loc aceasta intalnire, participantii stateau la rand, la intrarea in sala, pentru verificarea numelui de pe lista de prezenta intocmita de organizatori. O domnisoara tanara, statea la o masuta mica pe care avea asezate, lista de prezenta si un bol de “donatii”. Pe masura ce bifa o persoana inscrisa pe lista de participanti la seminarul GRATUIT , le “sugera” acestora, (cu voce suficient de puternica pentru a auzi si ceilalti participanti ce stateau la coada)sa lase contributia de 10 lei in bol, aratand spre acesta cu mana…in caz ca bolul nu a fost observat. Nu se trecea la urmatorul inscris pana ce activitatea de inscriere nu era completa. “Sugestia” se presupunea ca intoarce un rezultat astfel incat imediat dupa ce banii au ajuns in bol se marca inca o casuta in dreptul persoanei care a achitat.
• O parte dintre participanti, care ajunsesera in website-ul trainerului (printr-un link plasat in eventul de pe Facebook in dreptul caruia statea scris”Daca vrei sa afli mai mult..apasa aici”, au platit 10 lei, fiindca aveau cunostinta despre aceasta solicitare desi aceasta purta numele de “donatie recomandata” si nu de “obligatie de plata”.

• O alta parte dintre participanti, mai precis cei care au citit doar informatiile suficient detailate din event si pe cele din formularul de inscriere, fara sa mai acceseze si website-ul trainerului, nu au avut cunostiinta despre aceasta donatie si au fost pusi intr-o situatie absolut ciudata si penibila. Se inscrisesera la un eveniment GRATUIT dar acum li se cerea sa plateasca. Asadar, acestia au refuzat sa plateasca, pentru simplul motiv ca nu au fost anuntati cu sinceritate de o donatie minima recomandata. Pentru a se asigura ca a inteles bine gestul participantului, domnisoara care se ocupa de prezenta, intreba cu voce tare astfel incat sa auda toata coada: “Deci dumneavoastra nu vreti sa platiti, nu? “

4. Rezultat (care a fost rezultatul?)
Sigur ca 10 lei este o suma modica si nu cred ca reprezenta pentru nici unul dintre participanti o problema. Insa trainerul a promis un eveniment GRATUIT fara a face sugestia de donatie publica (vizibila) de la inceput. Vorba aceea…Doamne fereste sa citeasca unu de la fisc…si sa faca o vizita….
Asa au fost insa inselate asteptarile participantilor care nu au simtit nevoia de a afla mai mult despre  eveniment de pe un link pe care chiar ti se sugera sa il deschizi in cazul in care doresti sa afli mai mult. Ei nu au dorit sa afle mai mult. Si-au dat seama ca isi doresc, sau nu, sa ajunga acolo, din calupul de informatii prezentat.
Iata asadar cum o parte dintre participanti s-au intors din drum, altii au intrat in sala nemultumiti, umiliti fara sa le mai stea gandurile la ceea ce trainerul incerca sa le povesteasca.

Greselile trainerului :
• lipsa de transparenta in comunicarea online
• lipsa de eleganta/diplomatie in comunicarea directa

Solutii care ar fi putut conduce la desfasurarea unui eveniment de care sa se bucure toti participantii:
• Aceasta donatie putea fi mentionata imediat sub titlul evenimentului, astfel incat oamenii sa inteleaga ca prestatia este gratuita iar participantii vor contribui prin aceasta donatie la acoperirea cheltuielilor ce tin de inchirierea salii, caz in care se putea cere taxa de 10 lei la intrare de catre organizatori fara a deranja pe nimeni.
• Daca vorbim despre cazul “putin gravida” , sau “ti-as lua banii fara sa mai stie si altii” atunci era suficient sa pui pe bolul de donatii o nota “donatie recomandata” fara sa “obligi” participantii sa achite o taxa de participare la evenimentul gratuit pe care l-ai promis.

Concluzii: Lipsa de transparenta in comunicarea online si lipsa de eleganta/diplomatie in comunicarea directa, au afectat brandul trainerului si al organizatiei din care face parte, fiindca promisiunile sale nu au intalnit asteptarile participantilor. Acest lucru conduce la scaderea numarului de recomandari si respectiv la scaderea veniturilor pe care trainerul urmareste sa le obtina in viitor.

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on April 30, 2015 in Efectul de Brand

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: