RSS

Cand obiectivul general al unei organizatii este “Kronkiwongi” ?

07 May

headerlogo_614x156

Probabil ca ar fi firesc, sa incep cu o explicatie privind termenul “Kronkiwongi”. Lego a pornit pe pagina de Facebook “Lego Creative Shop”, o campanie de 4 saptamani cu scopul de a se bucura de creativitatea copiilor care au fost rugati sa creeze un caracter imaginar: Kronkiwongi. Au realizat un mic videoclip in care au surprins copiii inainte si dupa ce Kronkiwongi a fost creat. Fireste ca rezultatele au fost total diferite fiindca nici unul dintre copii nu stia ce inseamna Kronkiwongi.

Exact acelasi lucru se petrece la nivel de organizatie.

Obiectivul organizational este kronkiwongi atunci cand:

comunicarea dinspre superiori spre subalterni nu este eficienta. In aceasta situatie, rezultatul este Kronkiwongi, adica fiecare face ce a inteles. Acest lucru se intampla cand managerul nu se asigura ca cerintele sale au fost intelese corect, cand foloseste un limbaj academic, cand nu are timp suficient si arunca o vorba in graba, tragand usa dupa el /ea fara sa astepte raspunsul /confirmarea din partea angajatilor.
inductia nu este un proces luat in serios de catre management. Ne vom intalni din nou cu un rezultat Kronkiwongi pentru ca noul angajat nu isi cunoaste exact indatoririle, obiectivele celorlalte departamente si nu cunoaste nici colegii cu care ar putea colabora.
nu exista interes pentru motivarea continua a personalului. Un angajat nemotivat sau si mai rau…demotivat, nu poate sa aiba o contributie pozitiva la cresterea profitului organizatiei.

In Anglia si Canada (probabil si in alte parti), inainte de a-ti porni activitatile zilnice in calitate da proaspat angajat, se organizeaza pentru tine un tur de training in cadrul fiecarui departament. Cand spun tur, ma refer la o zi sau doua cel putin de pregatire in cadrul fiecarui departament. Astfel , indiferent de functia sau specializarea ta, vei afla foarte clar care sunt obiectivele acestor departamente, strategiile si activitatile propriuzise prin care acestea vor contribui la indeplinirea obiectivului organizational. In acest fel, atunci cand vei incepe sa derulezi propriile tale activitati, vei cunoaste exact cum ai putea sa aduci plus valoare. Deasemenea, iti vei cunoaste colegii si activitatea fiecaruia dintre ei astfel incat vei sti exact cu cine ar trebui sa iei legatura pentru solutionarea unei probleme. In acelasi timp, acordand timp si atentie angajatului, acesta, la randul sau isi va dori sa dovedeasca faptul ca efortul a meritat. Un angajat motivat, este un angajat productiv.

In Romania, exista inca varianta de a te prezenta la noul loc de munca in prima zi si nu te baga nimeni in seama. Nu ai un birou si un scaun pregatite, nu mai vorbesc despre instrumente de lucru. Sa fim buni si sa spunem ca le ai. De aici insa si pana la a-ti face cineva un tur in care sa ti se explice care este situatia actuala, unde isi doreste organizatia sa ajunga cum si cu cine….mai e drum lung. Nu are nimeni timp sa iti dea explicatii. Mai mult decat atat, uneori ti se cere sa faci activitati ce nu sunt incluse in fisa de post pe motiv ca “nu are cine sa le faca”. Nici pentru acestea nu se dau prea multe explicatii. Cate un coleg mai amabil incearca sa te ajute spunand: “Citeste si tu, eu asa am invatat”.
Sa fim buni si sa spunem ca ai si birou si scaun ba chiar si instrumentele de lucru, ti se cer activitatile din fisa de post, colegii sunt ok, dar fara un training initial, rezultatele vor aparea mai greu si cu cat se loveste de mai multe “necunoscute”, angajatul isi poate pierde din motivatie pentru ca increderea in sine scade.

Daca in calitate de angajator, nu te intereseaza sa “pierzi timp” cu un nou angajat, atunci rezultatul muncii angajatului tau va contribui la obiectivul pe care el a inteles ca i l-ai prezentat. Acesta se va numi  Kronkiwongi.
Sa nu te astepti la altceva! Obiectivul general va fi atins mult mai tarziu decat speri, alaturi de oameni care nu sunt cu tot sufletul alaturi de tine si care nu isi folosesc la randament maxim competentele/abilitatile pe care le au, fiindca nu stiu exact pentru ce, pentru cine si de ce ar face acest lucru.

dont-expect-to-receive-if-youre-not-willing-to-give-quote-1

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on May 7, 2015 in Efectul de Brand

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: