RSS

REACTIILE ADVERSE ale avantajului competitiv

20 Jun

av.comp

Ce inseamna avantajul competitiv? As spune ca avantajul competitiv reprezinta stabilirea unei pozitii care te diferentiaza favorabil fata de cei din jur. Sa luam un exemplu.

 

Imagineaza-ti ca esti student, iti place mult domeniul ales si te informezi mereu fiind la curent cu toate noutatile din aceasta zona de interes.

Parcurgi materia cu usurinta pentru ca esti deja familiarizat cu termenii specifici din activitatile tale extracurriculare. Pasiunea nu te-a lasat sa stai deoparte. Te-a impins si tu te-ai lasat cu mare bucurie “dus de val”.

Studiezi si citesti zilnic acumuland informatii care sa iti raspunda la intrebari pe care colegii tai nici nu au ajuns sa si le puna. Ca nivel de cunostinte esti cu mult peste nivelul grupei. La ore esti mereu pregatit cu raspunsurile cele mai bune fapt ce iti atrage simpatia profesorilor insa in randul colegilor acest lucru poate sa dea nastere la 2 forme de sentimente ca efecte ale avantajului tau competitiv pe care il pot observa usor cu ochiul liber.

Daca explicatia fenomenelor create de avantajul competitiv ar fi data de un farmacist, atunci acesta ne-ar spune ca sunt generate doua forme de reactii specifice:

  • “invidie negativa manifestata ca o forma de reactie adversa, creaza asupra celor din jur stari de confuzie, ameteala, greata, nestapanire de sine, furie, isterie, etc”… asta pana cand le dovedesti ca esti mai bun si nu au ce-ti face. Daca renunti insa sa te pregatesti continuu si incepi sa faci greseli, atunci efectele adverse le poti simti si tu. Acestia isi doresc foarte mult ca ceva, orice, sa te opreasca din evolutie.(iar ei sa te depaseasca). In termeni populari “Sa moara capra vecinului” si in varianta actualizata…sa moara si vecinul.
  • “invidie pozitiva – genereaza stari de uimire, incredere, atasament pentru cei care tolereaza bine “substanta specifica dezvoltarii umane” si care isi doresc sa afle de la tine cum ai reusit sa ajungi la astfel de standarde pentru a ajunge si ei. Sunt dispusi sa te ajute, sa iti fie alaturi si accepta ca au ce invata de la tine.

Din pacate aceasta a doua categorie este mai putin intalnita dar acest lucru nu trebuie sa te descurajeze. Din contra, vei afla foarte repede care este imaginea ta in randul acestora si ai oportunitatea si puterea de a-ti crea un brand personal si profesional care sa impuna respectul tuturor. Este ca si cum ai vedea grimasa unor consumatori nemultumiti de produsul tau. Sta in puterea ta sa le schimbi parerea (atata vreme cat acest efort merita). In viata nu ii poti face pe toti sa te placa/iubeasca/aprecieze.

Mai multe amanunte despre brandul personal si avantajul competitiv vom discuta la evenimentul gratuit: “Brandul Personal ma urca sau ma coboara?” din Bucuresti, 1 Iulie, 10:30-12:30. Informatii necesare pentru inscriere gasiti aici.

 

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on June 20, 2015 in Efectul de Brand

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: