RSS

Cardul VISA “moneyless”, eu nu-i scot dar banii ies

28 Aug

questions

Am gasit un card Visa emis de o banca din Romania si de atunci ma tot intreb….ce sa fac cu el.
Era un card care are inscriptionat pe el semnul de contactless. Ca o mare iubitoare de fapte bune si sursa de recunostinte, primul meu gand, a fost sa il caut pe titular si sa ii dau cardul (fireste, dupa ce pun o serie de intrebari din care sa reiasa clar ca e al lui).

Apoi m-am intrebat: “Dar daca cineva l-a gasit inaintea mea si l-a golit la cumparaturi, iar acum ma gasesc eu, om sincer, sa il returnez? Titularul intra in cont si isi gaseste contul gol, dupa care vine sa ii recupereze de la mine. Nu e bine, mi-am zis. Il duc la politie. Da dar la politie se poate intampla la fel. La fel se poate intampla si daca il duc la banca. In plus, functionarul de la banca poate cunoaste pe cineva “fara prea multe posibilitati financiare” si ii intinde un card de ajutor. Poti sa stii??

Cred ca singurul bine pe care il pot face este sa tai cardul bucati si sa il arunc la cos. In acest fel nimeni nu ii poate lua omului banii (daca nu i-a luat deja) iar singurul impediment este acela ca dureaza cateva zile pana i se elibereaza un altul. Inca nu l-am taiat…Stie cineva o varianta alternativa?
Se poate oare, daca ai un astfel de card, sa scapi de serviciul “contactless” care ofera gasitorului de card sansa sa iasa la cumparaturi pe banii tai? Mie mi se pare o mare prostie acest “contactless”. L-as putea numi “moneyless”. In fine…Deci..aveti ceva sugestii?

visa-paywave

 
2 Comments

Posted by on August 28, 2015 in Efectul de Brand

 

2 responses to “Cardul VISA “moneyless”, eu nu-i scot dar banii ies

  1. Anushcka Inc

    August 29, 2015 at 7:37 am

    Si eu am avut aceeasi intrebare! Am aflat ca acest contactless are limita la tranzactii de pana in 100 de lei * 3 folosiri / zi ( nu pot baga mana in foc pentru informatie pentru ca am primit-o de la casiera unui magazin de imbracaminte).
    Totusi, daca posesorul nu realizeaza ca a pierdut cardul si nu il inchide la timp rezulta (de exempleu)…in 10 zile = 3.000 lei.

     
  2. Monica Rosu

    August 30, 2015 at 2:01 pm

    Asa este. Am citit si eu pe net, ca orice tranzactie trebuie sa fie pana 100 lei ca sa fie acceptata cu “contactless” nu am aflat insa si de cate ori pe zi (oficial). Asa cum bine spui Anushcka daca varianta cu ” de 3 ori cate 100lei” esta valabila atunci 3000 lei in 10 zile ar fi surpriza pe cinste a celui care si-a pierdut cardul. Probabil ca toti cei care au un astfel de card ar trebui sa aiba scris pe peretele camerei, cu litere mari telefonul la care pot suna sa isi blocheze cardul in cazul in care il pierd. :-)))

     

Leave a Reply

 
