RSS

MAPN si sistemul de pensii – Baba si mitraliera

27 Jan

Old-Lady-Shotgun1

Tatal meu are 86 de ani.

A primit ieri cuponul de pensie si ce sa vezi? Primeste pe cupon urmatoarea instiintare:

“In vederea recalcularii pensiei este necesar sa trimiteti la CPS o cerere prin care sa alegeti 6 luni consecutive din ultimii 5 ani de activitate, conform art. 28 din Legea nr. 223/2015, privind pensiile militare de stat, iar la CMJ o solicitare pentru reincadrarea activitatii desfasurate in conditii de munca.”

Tata se uita la mine si eu la el. Nici unul dintre noi nu stia ce reprezinta aceste abrevieri- CPS sau CMJ. Nici unul dintre noi nu a inteles nimic. L-am linistit si am luat eu acasa cuponul pentru a cauta informatii. Fata de tatal meu pot spune ca sunt o pustoaica si nu ma impiedic in afla ceva daca imi pun in cap insa de data aceasta ce mi-am pus in cap au fost mainile. Deschid legea 223/2015 si mai precis articolul 28 care facea trimitere la alte doua articole. Acelea la alte doua trei alineate din diverse legi si articole astfel incat la un moment dat am uitat ce doream sa aflu.

De unde totul suna atat de usor am adunat pentru a interpreta ce ati dorit sa comunicati urmatoarele legi:
• Legea nr. 223/2015
• Legea 80/1995
• Ordinul MAPN nr. 123/2015
• Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015
• Legea nr. 263/2010
• Legea nr. 119/2010

Am incercat sa merg pe firul apei pana ce mi-am pierdut rabdarea. Timpul meu zburase ca nebunul iar eu falfaiam dintr-o lege in alta. Cu toate acestea as mai fi avut cateva intrebari dar nu am avut cui sa le pun. Sigur ca nu e vina casei de pensii a MAPN. Voi nu aveti nici o vina. Voi sunteti pregatiti sa raspundeti cetatenilor. Pentru asta aveti un numar gratuit la care cetatenii pot apela pentru a afla informatii utile. Doar ca suna mereu ocupat. Telefonul la care am incercat este: 0800 808 880. O jumatate de zi a sunat ocupat si asta in intervalul 12-16. (linia verde fiind deschisa in intervalul 8-16). Inclin sa cred ca linia verde este de fapt un singur fir de telefon de culoare verde :-)) si acela ocupat in permanenta (sau pus langa furca)

Haideti sa facem un exercitiu simplu! Va rog sa va inchipuiti:
• ca aveti 86 de ani, cat are tatal meu,
• ca nu va puteti deplasa
• si doar daca vreti sa va puneti imaginatia la treaba, inchipuiti-va ca sunteti singuri (fara sprijin din partea familiei sau din partea prietenilor) asa cum sunt multi pensionari in ziua de azi.

Cum ati proceda pentru a beneficia de drepturile care va revin legal?
Doamne, oameni buni care lucrati la casa de pensii, voi stiti cate ceva despre pensionari? Voi stiti cate ceva despre oameni in general?

Incercati ca atunci cand doriti sa faceti publica o informatie sa va puneti in locul celor ce o vor citi. O sa observati ce uimiti o sa ramaneti!

 

IMPORTANT: In legatura cu articolul de mai sus, am primit raspuns de la Casa  de Pensii Sectoriala(CPS) a MAPN. Il gasiti la aici.

 
2 Comments

Posted by on January 27, 2016 in Efectul de Brand

 

2 responses to “MAPN si sistemul de pensii – Baba si mitraliera

  1. John

    April 14, 2017 at 12:22 am

    Do you have a high res version of the Shotgun Granny Available?

     

Leave a Reply

 
