RSS

Este bine sa induci in eroare consumatorul folosind elemente asemanatoare cu cele ce apartin identitatii de brand a unui competitor?

17 Apr

Image2Am vazut zilele acestea in metrou, un sticker publicitar pentru cafeaua Fortuna. Fara sa citesc numele scris pe cutie, prima impresie a fost ca este vorba despre cafeaua Jacobs. Am incercat sa identific diferentele dintre imaginea cutiei de cafea Fortuna si cea de Jacobs intiparita in mintea mea, dar totul a fost fara succes.  Daca te duci insa sa cumperi din raft Jacobs si nu esti atent la text, vei arunca in cos o cutie de Fortuna. Nu am incercat aceasta cafea inca, nu pot sa o compar ca si calitate, gust cu Jacobs sau cu alte cafele dar pot sa o compar ca imagine. In plus, logo-ul cafelei Fortuna se aseamana cu cel folosit de Starbuks Coffee iar imaginea de ansamblu se aseamana cu cea de la Jacobs.  In situatia mentionata daca pui logo Starbucks pe o cafea Jacobs ar putea sa iasa o Fortuna…sau o furtuna intre producatori.

Alegerea promovarii prin asemanare cu branduri puternice din piata nu mi se pare o alegere cinstita fata de consumatori si deasemenea fata de brandurile concurente.

E bine deci sa induci in eroare consumatorul folosind elemente asemanatoare cu cele ce apartin identitatii de brand a unui competitor?

Poti face aceasta alegere:

  • Daca esti decis sa nu creezi niciodata o identitate de brand care sa te diferentieze clar fata de competitie.
  • Daca produsul tau nu are sansa de a aduce profit din vanzari. Pentru o perioada scurta de timp s-ar putea ca aceasta strategie sa functioneze insa clientul odata pacalit a doua oara nu mai cumpara.
  • Daca iti doresti sa castigi experienta in domeniul juridic fiindca este posibil sa te trezesti cu o citatie in partea competitorilor a caror imagine a fost lezata.
Advertisements
 
3 Comments

Posted by on April 17, 2016 in Efectul de Brand

 

3 responses to “Este bine sa induci in eroare consumatorul folosind elemente asemanatoare cu cele ce apartin identitatii de brand a unui competitor?

  1. Brandient

    June 29, 2016 at 5:22 pm

    Identitatea vizuala Cafea Fortuna, la care va referiti in articol, a fost intr-adevar revitalizata recent, inclusiv prin adaugarea unor elemente distinctive, dar si cu pastrarea teritoriului vizual (design equity) folosit de Fortuna de multi ani – cele doua cesti verzi, boabele de cafea, culoarea verde, respectiv culoarea rosie pentru alt sortiment etc – timp in care a devenit cel mai cunoscut brand autohton de cafea pentru un anumit segment de piata. Zonele de asemanare mentionate de Dv. (in special culoarea verde si cestile de cafea) sunt folosite de mai multe branduri din categorie, chiar pe raftul romanesc – devenind in timp elemente comune si definitorii ale categoriei, si astfel mai dificil de apropriat de catre jucator sau altul.

     
    • Monica Rosu

      July 17, 2016 at 7:08 pm

      In primul rand multumesc pentru comentariu si imi cer scuze pentru intarzierea cu care va raspund. Mi-ar face o deosebita placere sa incerc o cafea care sa ma convinga in primul rand ca ar merita sa o incerc. Prima impresie…ambalajul. Asemanarile acestea privind ambalajul, intre produsele unei companii si cele ale concurentei mie personal imi par a face parte din strategii de marketing “alunecoase”. Daca ambalajul are alta culoare sau alta imagine fata de produsele deja comercializate, nu inseamna ca nu mai este vorba despre o cafea de calitate. Este un mod de diferentiere care ajuta compania producatoare ( in cazul in care aceasta se bazeaza pe un produs de calitate ) si nu poate fi interpretat ca fiind o incercare de a-ti comercia produsul profitand de valoarea unui produs comercializat de concurenta. Cred ca aceasta imagine aleasa de Fortuna “is not fortunate enough”.

       

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: