RSS

Intalnirea mea cu REGELE…

28 Jul

20160728_120044

De cateva zile Bucurestiul este insotit la tot pasul de canicula. Cum sotul meu trebuia sa ajunga la Brasov, am avut o presimtire ca aceasta nu poate fi decat o ocazie extraordinara de a imbina utilul cu placutul si de a face o vacanta de o zi pe langa treburile pe care trebuia sa le rezolvam. Pai cum sa ratezi asa ceva? Un strop de racoare si aer curat…URAAAAAAAAAA mi-am zis si gata, am decis, plecam!

Ne-am hotarat sa condimentam aceasta decizie si am ales sa calatorim cu trenul. Nu am mers de mult cu trenul si ne era dor. Am plecat ca doi tineri indragostiti. Copilul a refuzat sa calatoreasca cu “babacii”. Fara bagaje, fara fite, doar noi.  Am urcat in tren. Vagonul gol. O rugasem pe vanzatoarea de la bilete sa ne dea cele 2 bilete la geam dar este adevarat ca nu i-am spus ca mi-as dori sa fie ACELASI geam. Prin urmare iata-ne pe noi 2, singuri in vagon facandu-ne cu mana de pe o parte pe alta a vagonului. Fireste ca am stat impreuna dar eram uimiti. Si asta era doar inceputul.

M-am dus la toaleta. Nu o sa credeti, dar la prima impresie totul parea acceptabil (comparand cu imaginea pe care am avut-o eu de la ultima mea intrare la toaleta dintr-un tren cu mai multi ani in urma). Exista capac de wc. WOW  Exista sapun. WOW Acum stiu ca va uimesc dar exista si hartie igienica. Triplu WOW. Sapunul nu era lichid. Era un sapun nou, solid, care astepta sa ma spal eu cu el pe maini si apoi sa sara pe jos. Fireste ca nu statea in vre-un suport pentru sapun, ci statea rabdator pe chiuveta. Aveau aici si pungi in caz de nevoie. In timp ce analizam oportunitatile de salvare, PAC sare din perete masca de la suportul de pungi fix peste picioarele mele. Mi-am pastrat cumpatul si am incercat sa ma conving ca totul este ok desi mi-a fost greu sa ma cred. Am continuat procesul de observare si in spatele pungilor se vedea o teava. Probabil ca ducea la chiuveta pentru ca la WC sigur nu ducea. Cand sa trag apa…ce sa vezi?? Nu era apa. La chiuveta era dar la WC, nu. Incepusem sa ma “Einsteinizez” si sa ma gandesc cum sa car eu apa de la chiuveta la WC pentru ca ma puteam folosi doar de gura, maini, un sapun si hartie igienica.De pungi uitasem total.  Nu am putut sa gasesc o solutie mai cu seama ca nu se deschidea nici trapa. La usa astepta cineva. Stresul era maxim. Atunci am realizat de ce singurul geam din vagon este la toaleta, fiindca este singura modalitate prin care poti scapa de rusine. Abia atunci mi-am dat seama ca mai e o varianta…punga. Puteai sa iti pui una in cap si fugeau toti din fata ta. In fine… Am iesit de acolo ca un elf. Cu urechile rosii si fata galben-verzuie, plina de nervi. Persoana care astepta sa intre la toaleta disparuse si odata cu ea disparuse si starea mea de nervi.

Am intrat in vagon sa ii povestesc acest roman plin de peripetii si sotului meu dar l-am gasit inzapezit pe la mustati. Au dat drumu la aerul conditionat cred ca undeva sub zero grade. Aerul conditionat in tren ori este ori nu este. Nu exista varianta de “stai sa il punem la o temperatura optima”. Probabil ca CFR nu are termostat (costa si ala) si conductorul un om mai “sangvin” se raceste mai greu. Aerul conditionat in tren functioneaza ca Windows-ul dupa principiul : “What you see is what you get”. Noi …in pantaloni scurti, maieut…Am avut si polovaras ca ne duceam la munte dar unul de bun simt nu o suba de lana. Am adormit de frig si ne-am trezit de gura unora care se incalzisera cum au putut si ei cu cate o licoare, aproape de Brasov.

Imediat dupa ce am coborat din tren, ne-am dus sa cumparam bilet de autobuz pana in centru. Am zis: Aventura sa fie. Si culmea…asa a fost. Vorba aceea “Ai grija ce-ti doresti ca e posibil sa primesti”. Poate doar in timpul copilariei mele sa fi vazut asa o “rata” rablagita. In loc de aer conditionat am dat peste un “dihorel local” care mirosea si  a bautura pe langa alte mirosuri ce se evaporau in aerul si asa rarefiat din autobuz. Caldura ne sufoca pe toti, fiindca ce sa vezi, era cald bine de tot si la Brasov. Asadar dupa perioada glaciara prin care am trecut in tren, ne-am mutat la ecuator intr-un autobuz ce avea sa ne transporte in centrul orasului.

Despre oras, ce sa spun?? Brasovul este un oras frumos, deosebit, dar abia acum am aflat ca este si rege. Cred ca primarul Brasovului si-a pus in gand sa creasca nivelul de incredere al cetatenilor in propriul oras si in resursele sale prin interzicerea montarii de altfel de umbrele la terase, decat cele pe care scrie “Brasov, regele oraselor din Romania”. Primarul probabil ca este un simpatizant al monarhiei si altfel nu i-a iesit rima, ce sa faci….Asta explica si perioada din care a adus autobuzele ce functioneaza astazi prin Brasov. Si uite asa astazi am aflat si eu ca Brasovul a fost incoronat.

Am intrat apoi la un restaurant in centru si am comandat cate o supa crema de pui cu crutoane fara sa imi inchipui ca este supa la plic. Oare pe vremea regelui exista supa la plic??? Sper ca nu…

Apoi am decis sa urcam la Tampa. In drum spre telecabina urci atat de mult ca incepi sa te intrebi de ce nu or fi pus o telecabina pana la telecabina? Pe langa mine trec doi baietei care se intreceau la fuga (5-6 ani) si cel din urma, roman adevarat, ii striga celui care era in fata lui cu mult: “Al doilea castiga!”.  Na zic, pe asta nu am mai auzit-o….Un viitor conducator de tara pustiul, ce sa spun??

Am urcat la Tampa unde nu am fost de aproximativ 20 de ani. Se pare insa ca altii au fost si au lasat niste urme maronii despre care copiii spuneau ca ar proveni de la ursi…Cine stie ce supa la plic or fi mancat si ei… Am evitat zonele incarcate de culoare maro si ne-am focusat pe verde. Am gasit cateva locuri faine de unde se vedea tot Brasovul. Era atat de frumos incat puteai sa crezi ca esti in avion sau eventual ca visezi. La fel visa si o frantuzoaica pe care am auzit-o “Hodoronc Trosc Pleosc” printre tufe. A alunecat asa …cam 2 metri chiar din dreptul unui indicator care atentiona sa stai departe fiindca in locul acela te poti accidenta. A fost recuperata la timp inainte sa ajunga jos in Brasov de prietenul si eroul vietii ei. Tot ea ne-a rugat sa le facem o poza impreuna si ne-au dat un aparat mic de foto. Apasai odata pe “tragaci” si nu se intampla nimic. Au explicat ca trebuie sa apesi de doua ori. Asa am facut si totul a fost ok. A fost ok pana ce s-a oferit sa ne faca si ea noua poze. Noi.. cu telefonul ca nu aveam aparat foto. Pe telefonul nostru se apasa odata si el face poza. A apasat frantuzoaica mea de am 6 poze la fel. M-a rugat sa ma asigur ca au iesit. I-am spus sa stea fara grija. Din 6 sigur a iesit una. Nu prea a inteles ce i-am spus dar am considerat-o activitate incheiata la Tampa si am trecut mai departe.

Am coborat si pe drumul nostru prin parc, am mai tras o portie de ras. Nu mai comentez eu…ca nu are rost.

20160728_141532

Ne-am dus in statie sa luam “tartaneata” inapoi spre gara.  Asta pentru ca nu am gasit nici un taxi liber.  Autobuzul mergea atat de incet incat ma gandeam ca ajungeam si pe jos la modul cel mai realist. La un moment dat s-a si oprit in mijlocul drumului pentru ca a intampinat un obstacol. Un prag de sol montat pentru a reduce viteza pe sosea dar nu pentru a opri circulatia. Ca prin magie, ne-am trezit cu un controlor. Nu a fost de fapt magie. Omul s-a urcat din mers dar fara nici un risc.

Am ajuns la gara, am luat bilet si asteptam cuminti pe peron.  Trenul intra pe linie si o doamna se agita grozav sa urce. Voia probabil sa se asigure ca pleaca trenul cu ea cu tot. Se uita ce scrie pe vagon si il intreaba pe un lucrator de la CFR:

-Asta este vagonul trei?

-Pai ce scrie pe el? A intrebat-o angajatul CFR

-Patru!

Atat mi-a trebuit…Am ras de era sa-si ia zborul si puiul din supa crema pe care o mancasem mai devreme. Nu ma mai puteam opri din ras.

Am plecat din orasul rege si m-am gandit sa va povestesc si voua cum a fost intalnirea mea cu regele…(oraselor).

 

 
Leave a comment

Posted by on July 28, 2016 in Efectul de Brand

 

Leave a Reply

 
