RSS

Moeciu – Zona BRANdului Romanesc

04 Sep

Ca si majoritatea celor care inghit zilnic praf si respira un aer plin de carburanti, adica locuitori ai oraselor mari, mi-am dorit sa plec putin intr-un loc diferit, in care sa respir aer curat si sa ma bucur de viata. Anul acesta am ales Moeciu de Sus, unde cred, sau sper, ca fiecare bucurestean a fost cel putin o data. Aici dimineata este speciala. Cand scoti capul afara din camera vezi in fata ochilor dealuri aproape verticale acoperite de iarba umeda si parca pieptanata, tunsa de frizeri si nu de cate un taran cu o coasa mare cat casa. Fiecare fir de iarba isi are locul lui. Gradina oricarui gospodar pare un paradis botanic. Floricele cu tulpini lungi isi ridica capul peste garduri parca sa ne priveasca.

20160831_175221Se opresc toate ingramadite intr-un gard al unei ferme unde vitelusii demonstreaza oricarui trecator ca iubirea nu poate sa fie stavilita nici macar de sarma ghimpata ce imbraca gardul care ii despartea de noi.

20160831_182302

Fiecare om, animal, fiinta, are nevoie de iubire, de atentie iar acesta este un loc in care schimbul  mi se pare atat de pur, natural, firesc. Primesti si oferi… totul din inima si fara asteptari. Dimineata, nu te trezeste cocosul ci cate un magarus care face ca trenu’ habar nu am din ce motive. Ma intreb cum ar fi sa locuiesti acolo zilnic??? Nivelul de munca fizica sunt sigura ca mi-ar da de furca. Am fost rapusa de numarul de trepte pe care le-am urcat si le-am coborat (am stat la etajul 3) si nu neaparat treptele mi-au facut figura ci dealul pe care il urcam pana sa incep sa urc treptele. Fiecare masa era bine meritata :-))) Cand veneam din drumetie, de la intrarea in curte si pana la bucatarie, “mai mancam o bucata de paine”.

Am stat la Pensiunea “Perla Carpatilor”si ne-am simtit foarte bine. Aici te poti bucura de o bucatarie total utilata, sala de mese, de camere spatioase, curate, de o gradina mare in care iti poti aduna gandurile, mai cu seama in timpul saptamanii. In weekend e posibil sa le mai risipesti pentru ca sosesc familii cu multi copilasi care te pastreaza “ocupat”. Dar cu toate acestea este liniste si bine.

Am vazut libelule, lacuste, fluturi galbeni si albastri, am auzit greieri care cantau fara sa se auda motociclete in background sau sirene de salvare/politie/pompieri, manele, etc. Zgomotul de fond specific Bucurestiului, lipseste cu desavarsire.

20160903_113944

Nu tu “groApaNova” sa sape si ei o groapa, nu tu Engie sau o echipe de “Dorei”. Am gasit oameni cu mainile crapate de munca, oameni simpli, amabili si neobisnuiti cu “tepe” desi traiesc mai aproape de Bran decat noi. Am fost sa cumpar lapte de la magazin si am luat o cutie fara sa ma uit la data fabricatiei. S-a uitat in schimb vanzatorul si si-a cerut scuze fiindca era ultima zi de garantie. Ne-a adus alta cutie de lapte, proaspat iar restul de cutii, fabricate la aceeasi data cu prima, le-a scos din frigider. Pai in Bucuresti cred ca si-ar fi frecat palmele de bucurie ca au gasit un fraier si il asteptau pe urmatorul.

Asa m-am minunat de cate ceva in fiecare zi si dupa minunile zilei, veneau cele specifice noptii. Noaptea, cerul era plin de stele de parca cineva aruncase in aer o punga cu gris.

M-am “poetit” de tot de la locurile astea, m-a cuprins asa o stare de poveste si desi am ajuns acasa refuz sa o las sa plece. M-am gandit sa va reamintesc si voua de aceste locuri frumoase si impreuna sa le purtam in suflet si gand. In mod cert sunt parte a Brandului nostru de tara si pentru ca ne reprezinta, ma gandesc ca ar fi bine sa le pastram cu grija.

 

 
Leave a comment

Posted by on September 4, 2016 in Efectul de Brand

 

Leave a Reply

 
