RSS

Furtul de identitate si Brandul

06 Sep

Impreuna cu colega mea, am creat un eveniment pe Facebook si in titlul acestuia am inclus cuvinte “noi” cum ar fi “Joboterapia”.

In momentul de fata, la o simpla cautare pe Google, nu vei gasi termenul “Joboterapie” nicaieri in alta parte. Am convingerea ca peste o luna, doua, maxim trei, cineva va face chiar si un video in care va descrie teremenul in profunzime si va povesti chiar si cum s-au gandit la originile acestuia si cum au ajuns la compunerea unui asemenea cuvant si va promova chiar si un eveniment similar cu cel prezentat de noi. Vor povesti totul ca si cum aceasta “nebunie lexicala” le-ar apartine. Probabil l-ar scrie cu liniuta la mijloc sau cu alte caractere…pentru a masca similaritatea. Si-apoi ce, n-au voie? Au…

Nu ar fi prima data cand mi se intampla asa ceva si nu mi se intampla numai mie. Putem sa ne reamintim de Cafeaua Fortuna despre ale carei elemente de imagine am mai povestit aici.

Particip la seminarii la care speakeri de la care as spune ca aveam pretentii, copiaza din seminariile colegilor lor fara ca macar sa mentioneze numelui celui care a avut acea idee despre care acum vorbeste ca si cand i-ar apartine. Sigur ca mergi la un seminar ca sa inveti. Vrei sa transmiti ce ai invatat? Foarte bine! Dar norme elementare ce tin de educatie ne invata sa mentionam si sursa. Mentionarea sursei nu te face mai slab in fata concurentei sau a clientilor dar te va ajuta sa iti castigi respectul de la cei carora te adresezi.

O patesc mereu si firmele mari. De exemplu PUMA. Iata cateva modele ce au furat din imaginea PUMA pentru a-si putea pacali clientii si a creste numarul de vanzari.

puma

Rezultatul acestor acestor actiuni poate creste numarul de vanzari pe termen scurt insa reputatia pe care o firma si-o castiga astfel va duce la rezultate nedorite.

Diferenta dintre original si contrafacut se vede si se simte iar minciuna iti lasa brandul fara respiratie.

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on September 6, 2016 in Efectul de Brand

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: