RSS

Despre un “BRANDoi” ramas fara brand si fara oi

22 Sep

1

A fost odata ca niciodata, sau mai precis acum cateva ore, o lupoaica infometata ce a organizat un webinar pentru oi. In situatia data, eram si eu una dintre oite.

Ne-am obisnuit cu ideea ca toata lumea astazi se pricepe la tot. Incepand de la zugravul care pune parchet, gresie si faianta (care apoi iti cade de pe pereti ca dintii babei), pana la cate un CEO din Romania, specimen regasit in firme cu 2 sau 3 angajati, uneori sot si sotie care se ocupa singuri de marketing, HR, ..de tot. Nici nu mai conteaza daca ceva merge bine pentru ca pe cartea de vizita au scris mare CEO si de aici incolo…in timp totul se rezolva fiindca (zic ei) si-au creat un brand puternic.

Dupa acelasi model am intalnit o duduie care vindea un curs pe care s-a gandit sa il promoveze in cadrul unui  webinar. Nimic neobisnuit pana aici. Dansa spunea in timpul acestui webinar ca serviciul sau nu se adreseaza celor care cred ca sunt capabili sa il realizeze singuri, ci acelor persoane care isi dau seama de importanta de a apela la un expert in domeniu, un expert exact asa ca lupul nostru.

Sa incepem cu inceputul dupa modelul STAR:

Situation(situatia): Lupul (o doamna pe nume X), avea un curs pe care dorea sa il promoveze in cadrul unui webinar ce se desfasura intr-un staul de oi. Cu siguranta isi dorea sa isi creasca Brandul, sa fie mai cunoscut, mai apreciat si astfel sa atraga persoane din piata tinta care sa participe la cursul sau.

Task (ce era de facut): Avea nevoie de un concept pentru webinar al carui scop era sa creasca numarul celor care se inregistrau la cursul sau.

Action(ce a facut concret): S-a gandit la o strategie inedita. In loc sa creeze o legatura live cu potentialii sai clienti, a decis ca mai bine le pune acestora “povesti cu zane” si a realizat  o inregistrare careia i-a dat “play” la inceputul webinarului. Pe scurt si-a tras costumul de oaie peste blana de lup. Este evident ca chatul era inactiv pentru ca nu aveai cu cine sa vorbesti. In acest fel se asigura de faptul ca nimeni nu ii va putea pune o intrebare mai incomoda si nici macar una “comoda”.  Poate ca lupul era la masa cand a dat play iar cei din partea opusa, isi rapisera din timp pentru a invata ceva. Inregistrarea, a inceput cu o introducere plictisitoare timp in care am baut o cafea si tineam pumnii stransi sa reuseasca sa termine si sa ajunga la subiectul in sine care ma interesa si pentru care de altfel ne invitase la webinar.  Dar ce sa vezi? Dupa intro a trecut direct la vanzarea cursului. M-am gandit ca poate incearca o schimbare fata de modelul deja cunoscut (intro, informare, promo/vanzare curs) si ca sa nu mai plece lumea “acasa” dupa ce primeste informatia ii tine pe participanti inca “treji” ca abia apoi la final sa le dea si lor un pont. Dar dupa toata minunatia ei de promo pentru vanzarea cursului, webinarul a luat sfarsit. A dat stop la material si s-a incheiat toata pledoaria lupului fara sa ofere nici o informatie utila oitelor. Nici macar una.

Result (rezultat): Acest webinar a starnit reactii adverse. Una dintre oi s-a simtit jignita.  Pentru moment, a ramas cu ochii atintiti la ecran. S-a ciupit repede…si a realizat ca totul era real. Se terminase fara sa inceapa. Oita se intreba in sinea ei daca  lupul a intrebat un specialist in marketing cati pacalici se vor inscrie la cursul ei daca procedeaza asa? Oita a pierdut timp in care chiar putea sa invate ceva, sa faca ceva util. A stat insa sa asculte un mesaj lung de promovare si atat. Ca si cum s-ar fi uitat la o reclama la TV doar ca a facut acest lucru pret de o ora si nu pentru cateva secunde. Ce s-a intamplat in aceasta ora? Pai lupul a povestit despre el, despre importanta pe care o prezinta serviciul pe care il ofera, despre faptul ca numai un expert in domeniu poate aduce o schimbare favorabila aplicand serviciile sale…..sau chiar si tu (oaie toanta) dar numai daca te duci la cursul lupului. Altfel nu. Brandul de lup a pierdut atat de multe puncte in fata oilor ca nici macar nu mai pot deslusi daca exista sau nu daca e lup sau omida. Dupa ce le-a furat timpul si le-a subapreciat competentele, oile au devenit din ascultatoare, neascultatoare si au decis sa transmita povestea unui BRANDoi de doi lei si celor interesati sa afle ce se mai intampla uneori in piata de training. Pentru ca oile au un simt al umorului dar si mult bun simt au decis sa nu spuna numele si nici cursul pus la vanzare. Scopul acestui articol este de a invata din greselile celor din jur si de a deveni mai buni, mai empatici si mai responsabili pentru actiunile noastre si efectul lor asupra brandului. Sigur…asta daca ne dorim sa traim cu demnitate si sa fim respectati.

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on September 22, 2016 in Efectul de Brand

 

Tags:

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: