RSS

Daca mergi la Festivalul Placintelor nu uita sa-ti cumperi haina de blana!

23 Sep

Astazi a fost prima zi a Festivalului Placintelor si nu am putut sa lipsesc. Cand ma gandesc la cuvantul festival imi imaginez ceva mai maret decat mi-as imagina pentru cuvantul “targ” sau “piata”. Ei bine ori imaginatia mi-a jucat astazi feste, ori asta nu a fost festival. Am gasit la Festivalul PLACINTELOR o intreaga expozitie de blanuri, bijuterii, si doua sau trei standuri cu placinte.

20160923_145025

La soare se bronza si o tava de ciocolata de casa. Printre ele, un sibian vindea branza, mezeluri, tuica, paine de casa..etc. Cred ca omul m-a vazut necajita de acele cateva standuri pe care le vazusem (sau mai precis de lipsa de placinte) si m-a intrebat ce mi-ar fi pofta sa gust cel mai mult din toate bucatele lui, parca pentru a ma face sa zambesc. Nu voiam nimic dar asa frumos m-a intrebat, mi-a parut atat de sincer si amabil ca nu m-a lasat inima sa il refuz si privind painea care astepta sa fie vanduta, i-am spus ca putina paine adevarata as gusta. In felul lui de a vorbi am simtit ceva ce de la orase a disparut de mult…sinceritatea. Mi-a taiat o felie de paine si mi-a pus pe ea o bucatica de muschi file fara sa fi cerut eu. A scos un paharel mic de sub tejghea si mi-a dat si un paharel de tuica (tot fara sa fi cerut), dupa care a taiat si o bucatica de carnat afumat sa gust. Eram ca in vremea copilariei cand mai mergeam la colindat si primeam diverse bunatati ….toate de mancat si nu imi ajungeau mainile sa le tin.  Va inchipuiti cum aratam de suparata ca nu am gasit placinte la festivalul placintelor daca omul asta se hotarase sa ma faca fericita :-))). Ramasesem cu painea in gura fara sa mai apuc sa mestec si s-a oferit sa imi dea si putina branza de capra. L-am oprit si i-am multumit mult pentru amabilitate dar i-am explicat ca nu mai pot. Mi-a povestit ca atunci cand era intr-o perioada grea a vietii sale a oferit unei persoane cu tot sufletul din ceea ce avea si acea persoana l-a ajutat mult si astazi a ajuns unde a ajuns. Mi-a spus deasemenea ca mi-a oferit totul din suflet si nu asteapta sa cumpar ceva in schimb, dar de fiecare data se gandeste la persoana care i-a schimbat viata si e ca un fel de multumire pe care o simte repetand acest gest.  Daca a fost doar o strategie si am fost pacalita, atunci recunosc ca am fost pacalita frumos, mi-a facut placere si trebuie sa recunosc ca e un bun vanzator. Daca a fost sinceritate si simplitate asa cum am simtit-o eu, atunci ma inclin.

La standul lui painea e minune, tuica e beton si mezelul…mezel. 

Te intrebi daca am cumparat ceva de la el? Normal ca am cumparat. Dar a fost tot din suflet. Pe scurt, m-am simtit bine ca l-am cunoscut desi nu am idee cum se numeste sau pe unde vinde…daca mai are vre-un magazin prin Bucuresti. O sa pun o fotografie cu standul lui de mezeluri si branzeturi ca sa il identifici mai usor daca treci pe acolo in zilele urmatoare. Festivalul Placintelor mai tine doua zile…ca sa ai timp sa te decizi ce blana iti cumperi :-))))

 

20160923_144247

 
Leave a comment

Posted by on September 23, 2016 in Articole diverse

 

Leave a Reply

 
