RSS

Eleganta si stil in retelele sociale

23 Jan

Elegnta si stil in retelele sociale

Consider ca “eleganta” in retelele sociale aduce cu sine numai lucruri bune…dar pentru acest lucru, trebuie sa existe preocuparea pentru “moda si tendinte”, respect si buna credinta.

Cred ca aceasta abordare va ajuta sa ajungeti mai usor la cei pe care ii doriti aproape si au conturi create in retelele de socializare.

Iata ce m-a invatat experienta:

Atunci cand am dorit sa urmaresc postarile cuiva pe retelele de socializare si respectiv sa adaug persoana respectiva in lista mea de contacte/prieteni, i-am adresat acesteia cateva cuvinte mentionand ce apreciez la postarile sale sau ce consider ca avem in comun, cerand acceptul in baza argumentatiei mele. Intotdeauna raspunsul lor a fost afirmativ. Nu am uitat niciodta sa multumesc dupa ce am fost acceptata in calitate de prieten.  Astfel am adunat o lista valoroasa de oameni care imi seamana intr-un fel sau altul, cu care impart interese comune, valori, etc. si carora le multumesc in fiecare zi ca exista.

Foarte des,  primesc invitatia de a face parte dintr-un grup, sau de a accepta o persoana pe pagina mea personala de Facebook sau pe LinkedIn.

Exista o febra mare, tipica noua romanilor,  care masoara valoarea unui om in functie de numarul de persoane ce au acces la paginile acestora in retelele de socializare (numarul de prieteni). Asa este, febra este febra! Nu te joci cu ea. Depinde insa ce inseamna valoarea pentru fiecare dintre noi. Cunosc tinere dragute care au un numar mare de “prieteni” atrasi de postarile lor ce se rezuma in multe cazuri la melodii sau sute de selfie-uri in care bluza le mai aluneca de pe umar. Se pricep deasemenea sa tina buzele tuguiate si sa lipeasca narile cand fac poze astfel incat nasul sa para mai subtirel (asa ca si cand ar fi vizitat inainte un plastician).  Daca un tanar, din aceeasi categorie, vrea sa vada si alte poze de pe pagina domnisoarei,  ii da “invite” si pe loc primeste un “accept” cat casa. La fel de bine situatia poate sta si invers. Un tanar bine facut, posteaza toate grupele de muschi si domnisoare atrase de anatomie sau geometrie, ii dau like – like – like la tot ce e postat public dupa care vor sa stie si ce nu este public. Astfel, o parte dintre tinerii ce adopta acest stil, isi construiesc cat ai zice peste, o lista cu 19000 de prieteni. Iubitorii de “corpuri” sunt cei care adopta acest stil. Lista lor de prieteni, asa cum o vad eu, as numi-o “lista de hormoni”. Foarte putini sau poate nici unul dintre cunoscutii domnisoarei nu ar da doi lei pe ceea ce postez eu. Pe scurt, in ceea ce ma priveste, astfel de indivizi, nu fac parte din piata tinta careia eu ma adresez prin postarile sau articolele mele. Pur si simplu s-ar plictisi la mine pe pagina ingrozitor. Si cum eu sunt miloasa din fire nu i-am primit ca sa nu se chinuie.

Exista insa tineri si adulti care impartasesc valori asemanatoare cu ale mele. Sigur ca ei sunt bineveniti. Am preferat insa sa imi selectez cat de cat prietenii din online si in ultimii ani accept doar pe cei care isi iau din timpul lor si scriu cateva cuvinte prin care sa imi spuna  de ce si-ar dori sa faca parte din reteaua mea (indiferent ca vorbim de Facebook sau LinkedIn).
In timp, am observat ca o parte dintre  cei de la care primeam invitatii de “prietenie” dar cu care nu aveam nici un prieten comun,  ma contactau pentru ca doreau sa imi vanda ceva. Altii aveau 3 prieteni in lista si se aflau in procesul de crestere a numarui de prieteni motiv epntru care “dadeau la cos” cu speranta ca vor marca si din 3 trei prieteni vor avea brusc 4. Altii au fost dezamagiti sa afle ca sunt casatorita si au plecat singuri. O parte dintre cei care voiau sa stie totul despre mine nu aveau nici un post in pagina si nici fotografie la profil. Asta mi-a parut chiar obraznicie. Altii chiar nu am habar din ce motiv au intrat pe pagina mea, pentru ca nu au scos o vorba, nu au comentat nimic…stateau asa, parca doar sa verifice. Un fel de ORL-ul paginii mele, ochiul si timpanul.  Am mai eliminat si dintre acestia ca imi era mila sa nu isi strice ochii. Inca mai am de lucru …:-)

Daca va doriti sa apilcati modelul meu, iata cateva sugestii de care puteti tine seama:

1. in cazul in care doriti sa trimiteti o solicitare pentru a adauga un prieten

  • Identificati care este piata voastra tinta pentru a discuta cu persoane cu care puteti intretine un dialog interesant, un dialog din care sa aveti ce sa invatati si care sa va motiveze. (ce fel de oameni va doriti sa aveti in lista, ce calitati sau valori ati dori sa detina, ce aveti in comun?)
  • Atunci cand doriti sa creati o legatura/sa adaugati o persoana in lista voastra de prieteni din retelele de socializare, explicati intr-un mesaj privat, in cateva cuvinte, de ce doriti acest lucru. Astfel va fi mult mai usor sa obtineti ce doriti.
  • Nu uitati sa multumiti dupa ce ati fost acceptati. Un simplu “multumesc” reprezinta inceputul unei comunicari in urma careia puteti castiga prieteni si/sau experienta de viata

2. in cazul in care primiti o solicitare pentru a adauga o persoana in lista de prieteni

  • Aruncati o privire pe postarile din pagina sa pentru a va face o idee daca ati putea rezona sau nu
  • Daca nu va scrie nici un mesaj si nu aveti nici prieteni comuni, putina prudenta nu strica.
 
Leave a comment

Posted by on January 23, 2017 in Efectul de Brand

 

Leave a Reply

 
