RSS

Prajituri cu Visinescu

12 Feb

batranelcofetarie

Aseara a fost zi de dulce. Am hotarat sa sarbatorim copilul pentru ca aveam de ce, chiar daca nu era ziua lui de nastere. Am face asta in fiecare zi daca zaharul in cantitati mari nu ar avea si efecte nedorite motiv pentru care administram bucurie si iubire catre copil in fiecare zi diferit. Ne-am dus prin urmare  la locul nostru: Cofetaria Constance (Str. Felix). Acolo firsca este frisca si totul este proaspat iar de gust…nu mai spun, o minunatie. Despre aceasta cofetarie, numai de bine.

La cofetarie, coada maricica…asa…cam 10 persoane. La un moment dat si-a facut aparitia un domn in varsta dar care se tinea bine. Cred ca avea in jur de 75 de ani. S-a uitat la cei care stateau la rand ca si cum toti afisau rezultatul unei mutatii genetice evidente, a hotarat pentru sine ca locul lui nu este la rand si s-a lipit de vitrina frigorifica plina cu prajituri incepand sa strige dupa vanzatoare:

-Vino incoace, vino la mine! Vreau un suc si o prajitura!

Vanzatoarea l-a rugat respectuos sa se aseze la coada. Pana la urma era cofetarie nu farmacie. Urgenta nu era atat de mare. Putea sa ia loc la o masa si sa isi astepte randul dar tataie se tinea tare.

-Nici nu ma gandesc! Eu stiu ce vreau si nu stau la coada! (asta ca si cand cei care stateau la rand nu stiau ce vor sa cumpere)

Un tanar care statea la rand i-a spus:

-Tataie, stai la coada ca mai sunt oameni de varsta dumitale care asteapta. Tataie era cam obraznic as spune. Ar fi putut  sa roage lumea sa il lase in fata dar el a considerat ca nu are nevoie de acceptul cuiva. S-a uitat catre cei care stateau la rand si a raspuns:

-Ce vorbesti?? Cum o sa stau la coada asta, nu vezi ce mare este?

Recunosc ca m-a distrat sau uimit..nici nu stiu exact. Nu ma gandisem niciodata sa nu stau la o coada pentru ca este mare si sa merg direct la vanzatoare, in fata tuturor fara sa-mi pese. Tataie a stiut el cum sa curme orice discutie cu cateva priviri taioase si o bombaneala pe masura, un mod de a folosi ctrl-alt-delete fara calculator. A strigat dupa vanzatoare de mai multe ori. Se intorcea si ne privea pe cei de la coada cu total dispret. Repeta dupa fiecare privire catre cei din rand, vorbind insa cu sine: “Eu nu stau la coada. Nu am stat niciodata la coada”.  Ma intrebam ce meserie o fi avut in tinerete?? O fi ruda cu Visinescu?? La un moment dat una dintre vanzatoare i-a raspuns:

-Nu iti dam nimic pentru ca ai diabet, asa ne-a spus sotia dumitale!

-Da-o dracului de sotie!! Tataie avea o cadere de zahar ce ii dadea puteri sa se urce si pe vitrina frigorifica ba chiar sa doboare si vreun eventual “protestatar” ce statea civilizat la rand daca ar fi indraznit sa comenteze. Si pentru ca tot am vorbit de protestatari, in fata ochilor am avut pentru cateva clipe tipul de protestatar din Piata Victoriei si pe cel de la Cotroceni. Descriind in gandul meu aceste grupuri, fara sa tin seama de varsta ci doar de comportament, pe Visinescu asta mic stiam exact unde sa il asez. Ii lipsea o vuvuzea si o pancarta tiparita musai ca se se incadreze perfect in decor.

Tataie facea valuri.  Vanzatoarea nu a mai rezistat si l-a intrebat:

-Dar nu vrei sa duci acasa la pachet ca sa mananci si cu sotia?

-Nu, ei nu ii cumpar nimic! Doar eu mananc!  Haide vino la mine sa iti spun ce vreau!

A primit o prajitura si un suc pentru ca vorbea mult, tare si deranja pe toata lumea.

De unde la inceput il priveam cu mila si il consideram chiar simpatic, in urma dialogului lipsit de respect  purtat cu cei de la coada dar si cu vanzatoarele, ca sa nu mai spun de modul in care vorbea despre sotia lui, mila mea s-a dus pe apa sambetei. Daca o gaseste cineva va rog sa mi-o aduceti inapoi.

 
Leave a comment

Posted by on February 12, 2017 in Articole diverse

 

Leave a Reply

 
