RSS

Ceaiul lui Dorel

24 Apr

O vecina in varsta de pe strada mea, s-a dus la farmacie si a cerut un ceai pentru circulatie. Are probleme cu circulatia, mainile si picioarele ii sunt mereu inghetate. Picoarele ei sunt pline de varice si merge greu de tot.  Nu o duce bine cu banii dar nu cere nimanui si nu accepta servicii gratuite din partea nimanui. M-am intalnit cu ea cu cateva zile in urma si mi-a spus:

-“Sunt tare necajita pentru ca am cumparat un ceai pentru circulatie dar care nu este bun pentru persoane care au varice. Daca citeam ce scrie pe el ii spuneam farmacistei si poate nu mi-l mai vindea. Acum nu stiu ce sa fac cu el si a costat 10 lei. Cate puteam eu sa fac cu banii astia…”

M-am oferit sa vad si eu despre ce ceai vorbeste si am inteles motivul pentru care vecina mea se gandea ce sa faca cu ceaiul cumparat. Pe cutie scria: “Ceai circulatoriu plant – picioare fara varice”. Ea a inteles ca acest ceai este indicat pentru persoane fara varice asa cum probabil mai multi ar intelege.

– “Eu oricum am varice mama si cine stie ce rau poate sa imi faca”.

Am linistit-o si i-am explicat ca producatorul a vrut sa spuna ca daca bei ceaiul acesta NU vei avea picioare cu varice. A stat pe ganduri si mi-a spus…

-”Nu stiu mama ce sa zic, eu nu am baut ceai din asta pana acum si mai e si de la Dorel…. O fi vreo gluma…eu nu-l beau.“

Recunosc ca dupa ce mi-a atras atentia asupra producatorului am mustacit si eu la randul meu pentru ca “Dorel” e numai unu pe meleagurile noastre, unu special, de aventurile caruia ne-am obisnuit sa facem haz.

Pe masura ce inainteaza in varsta, oamenii au probleme legate de circulatie. Acest lucru nu ii exclude pe cei mai tineri dar in general varsta a 3-a este cel mai des  vizata de aceste probleme.  Imi permit sa consider ca pentru acest produs s-a folosit un titllu care nu este clar si convingator pentru toate generatiile si cu atat mai putut pentru grupul tinta caruia i se adreaza. Cred ca un titlu ca: “Ceai pentru circulatie” era mult mai usor de inteles de catre publicul tinta decat “Ceai circulatoriu – Plant” si deasemenea daca se dorea un subtitlu, ar fi fost mult mai clara exprimarea:” Indicat persoanelor care sufera de varice” sau “Indicat pentru picioare cu varice”….

 
Leave a comment

Posted by on April 24, 2017 in Efectul de Brand

 

Leave a Reply

 
