RSS

O pastrama de brand de tara, va rog!

02 Jun

Sursa foto: Playtech

 

Oaia noastra, Miorita, este din ce in ce mai des intalnita in presa pentru simplul motiv ca a intrat intr-o campanie de rebranding. Te intalnesti cu ea, cu oaia, pe unde nu te astepti.  Totul a pornit de la faptul ca oaia a fost propusa de Petru Daea (ministrul agriculturii) si de Mircea Titus Dobre (ministrul turismului), ca simbol pentru brandul de tara.  In urma unei analize de specialitate,  au fost identificate cel putin 6 motive pentru care oaia sa merite sa ajunga un brand de tara. Acestea sunt:

1)  Miorita isi apara tara! Dovada este rezultatul interactiunii produse de curand intre nava romaneasca care transporta oi si cea ruseasca. Oile i-au luat cu asalt pe rusi si le-au flescait ambarcatiunea.  Se spune ca rusii tocmai ne aduceau inapoi,tezaurul. In urma acestui impact al celor doua ambarcatiuni, a luat nastere o poezie care este propusa pentru noile manuale scolare astfel incat copiii sa inteleaga importanta oilor in teritoriu. Este vorba despre o noua balada veche intitulata:                                                                                                                                                                                                                                                                                                           Miorita – veche baladă marinărească ” 

Tocmai pentru ca oaia a aparat tara de invazia rusilor, se propune plasarea oii pe steagul romanesc dupa cum urmeaza:

Sursa foto: ProFM – YouTube

2) Ministrul agriculturii, Petru Daea a declarat ca “Langa oaie gasesti o frunza, langa frunza nu poti sa gasesti o oaie”, motiv pentru care se propune ca idee de brand urmatoarea imagine cu mentiunea ca animatiile nu sunt permise pentru ca exista riscul ca oaia sa nu se poata abtine si sa manance frunza, element specific  al brandului romanesc.  Acest lucru ar fi in dezacord total cu ce a spus ministrul si ar conduce la ideea ca nu e neaparat nevoie sa gasesti o frunza langa oaie.  Pe scurt oaia rade tot. Mananca tot ce este verde ori fara frunza si iarba ce ar mai insemna Romania? O tara plina de oi neoxigenate. In acest caz, salvarea ar putea veni insa de la ministrul turismului, Mircea Titus Dobre care a propus sa punem oaia in locul frunzei. Adica scoatem frunza cu totul. Cred ca aceasta idee a venit un urma unei sedinte de risk management si iata ca pana la momentul acesta pare salvatoare.

Sursa foto: Ebihoreanul

3) La categoria “Oaia e o statuie vie” asa cum frumos a evidentiat tot ministrul agriculturii Petru Daea, propounerea este :

Sursa foto: Ziarul Adevarul – Brigada Digitala

4)  Companiile pot deja sa conceapa campanii de promovare in care brandul de tara poate fi folosit partial sau total. Iata un exemplu:

5)  Ca la oaie ii merge mintea (si gura) nu e un secret. Miorita a avut curajul sa ii spuna ciobanului ce o pastorea ca ceilalti doi ciobanei s-au pus sa joace “crima si pedeapsa”.  Tocmai pentru a evidentia inteligenta oilor se propune urmatoarea imagine:

Sursa foto: Sputnik

6)  Se stie deasemenea ca pe la noi  “Nu conteaza cat de lung ai parul ci conteaza cat de mult gandesti”. Asadar, exista ca propunere varianta de oaie folkista branduita si la propriu si la figurat. Este adevarat ca la sedinta foto a aparut numai berbecul, dar a avut o scuza plauzibila pentru consoarta lui. Aceasta a iesit din formatie si a trecut pe muzica populara.

Sursa foto: Revista 22

Va rugam sa nu veniti cu propuneri care sa perturbe deranjul deja creat. Am auzit de cativa specialisti din domeniul turismului care doresc sa propuna o imagine care sa contina si pe Dracula si Oaia impreuna si care si-au propus  sa participe in aceasta competitie serioasa cu sloganul: “DraculOaia sa va ia sa va plimbe-n tara mea!”.  Sau mai apare cate unu, mai carcotas, care posteaza o reteta de pastrama din brand de tara…Asa ceva nu se poate!

Probabil ca aceasta campanie neplatita prin care oameni de pretutindeni doresc sa participe cu elemente ce tin de creativitate pentru a concepe un brand romanesc, va mai dura pana ce se vor aduna cat mai multe propuneri astfel incat sa se poata intra simultan cu oaia in brand si cu oistea in gard.

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on June 2, 2017 in Efectul de Brand

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: