RSS

Cu ambrozia la primarie

06 Sep

Cum arata o zi din viata unui”ambrozist”? (adica alergic la ambrozie) Te duci dimineata la lucru, dupa o criza de astm provocata peste seara de alergia la ambrozie si PAC descoperi ca tocmai s-a spalat pe jos cu un detergent ce te face sa plangi ca la filmele indiene. Nasul iti este infundat bocna ca si cum ai avea infipte doua bile in nas si cu toate acestea nasul siroieste.  E un fel de a 8-a minune a lumii. Aerul nu intra dar apa iese.

Nu mai dureaza mult  dupa criza de la detergent, abia iti recapeti rasuflarea si trece pe langa tine un coleg parfumat din cap pana in picioare. Nu e parfumat mai mult decat in alte zile dar tu simti inzecit orice miros. Sa te fereasca sfantul sa te apropii de detergenti.  Continui sa plangi de rupi si in mod repetat iti sufli nasul. Apoi ramai asa…gura casca la propriu pentru ca nu poti respira decat pe gura.  Un coleg ce tocmai a fumat o tigara, trece pe langa tine si tu incepi sa tusesti ca si cum ai fi tras pe nas 7 trabucuri. Se aduna colegii ca la mort si culmea…esti viu. Viu si lipsit de noroc fiindca tu, tocmai tu, ai fost palit de alergie.

Un coleg se apropie si iti sopteste la ureche…

-Ai racit?

-Nu…am alergie, zic.

-Alergie la ce?

– La ambrozie

– La ce??? Nu am mai auzit de ambrozie

De uimire era cat pe ce sa-mi sara polenul.

Nimeni nu stie ca in timp ce plangi fara sa fi trait nici o emotie care sa-ti starneasca amigdala (cerebrala), te mananca infiorator undeva intre gat nas si urechi.  Te mananca atat de tare si tu nu poti sa faci nimic. Este un punct la care nu poti sa ajungi. Nu realizezi bine cat de tare te mananca ca incepe o rafala de 30 de stranuturi. Cand te linistesti observi ca ai ramas singur in birou.  Iti explica apoi colegii ce apar cu teama, unu cate unu,  ca au parasit cladirea fiindca au vrut sa-ti faca loc sa nu va loviti pentru ca desi tineai un servetel in dreptul gurii, stranutul te arunca dintr-o parte in alta …putin necontrolat.  Te simti ca la gripa. Multumesti insa Domnului ca nu ai si febra.  Ochii sunt rosii si pleoapele umflate. Mancarimea din gat urca la ochi.  Pielea pe ploape e subtire, incretita si fina ca o foaie de ceapa. Pleoapele, sunt cu doua numere mai mari. Te si miri ca inca mai stau globii oculari la locul lor. Daca ar fi sa te compari cu un animal fara doar si poate ar fi cameleonul.  Deodata observi ca un ochi este mai mare si unul mai mic si tocmai cand termini de privit cu groaza in oglinda primesti un plic prin care esti instiintat ca a doua zi trebuie sa te prezinti la politie pentru poza de carnet.

Asa a inceput totul, cu cativa ani in urma, cand am descoperit ca am alergie la ambrozie.  Dureaza cam 2 luni pe an tot acest spectacol  dat de ambrozie si este insotit pe langa simptomatologia descrisa mai sus, de un astm de lunga durata ce se trateaza medicamentos si se reactiveaza la orice raceala mai puternica.

Pentru cei care sunt atat de norocosi sa nu fi auzit de Ambrozie,  sper sa nu auda nici de acum incolo dar mi-as dori sa le pese.

Ce este ambrozia? Ambrozia este o planta, o buruiana care are un efect nociv asupra populatiei, in perioada de inflorire a acesteia.

Pentru ca sunt din ce in mai multe cazuri de persoane adulte dar si copii cu totii alergici la ambrozie, Consiliului General al Municipiului Bucuresti a luat masuri in acest sens si a elaborat un proiect de combatere si eradicare a acestei plante. Proiectul a fost aprobat de PMB la 30 august 2017. In proiect se mentioneaza faptul ca persoanele (fizice/juridice) care detin terenuri pe care creste aceasta planta, sunt pasibile de amenda. Amenda variaza intre 500 si 2000 lei pentru persoane fizice si intre 2000 si 5000 pentru persoane juridice.  Intodeauna m-am intrebat ce anume aduce aceasta variatie a amenzii? Marimea ambroziei? Cantitatea? Imi amintesc panoul din parc pe care scria ca cei care intra cu cainii in parc primesc amenda intre 50 si 100 lei. In functie de marimea cainelui? De marimea cainilor? De numarul lor??? In fine…sa revenim.

Unde putem face sesizari legate de ambrozie? Conform acestei hotarari, constatarea si sanctionarea contraventiilor se realizeaza de catre Directia Generala de Politie Locala si Control a Municipiului Bucuresti si Primariile sectoarelor 1-6, prin imputernicitii acestora, in conformitate cu legislatie in vigoare.

Daca cetatenii doresc sa faca o sesizare despre un loc public in care se gaseste ambrozie, nu imi este clar cum ar trebui sa procedeze.

Am intrat pe pagina Politiei Locale a Municipiului Bucuresti. Exista un numar pentru apel de urgenta, ceea ce nu este cazul…si cam atat. Am cautat o adresa de email pentru a putea trimite si fotografii cu zonele pline de ambrozie pe care le-am identificat, dar nu am gasit asa cum nu am gasit nici un alt numar de telefon. La  rubrica Informatii (pentru ca exista si o rubrica ca aceasta) putem afla fix ce nu ne prea intereseaza (Cine suntem, atributii, organigrama…bla bla bla). Exista insa varianta de a comunica daca faceti click din pagina principala (home) pe “comunitate” si apoi pe “cetateanul comunica”.  Aici exista insa rubrici obligatorii printre care si adresa. Eu personal,  nu ma simt in siguranta sa fac o sesizare de natura publica si sa ofer adresa.  Pot oferi unei autoritati CNP-ul daca doreste, dar adresa….Pentru ce este nevoie de adresa mea? Nu am nevoie ca cineva sa imi trimita un buchet de ambrozie la domiciliu. Cred ca obligativitatea acestui camp reduce cu mult numarul de comunicari ce ar putea sosi din partea cetatenilor.  Astfel problema ramane in aer ca si polenul de ambrozie, iar politia are mai putine probleme de rezolvat. Noi, alergicii, sa ne mai suflam odata nasul, sa ne luam medicamentele si sa incercam altfel sa explicam lumii ca oricine poate sa fie afectat de ambrozie si eradicarea trebuie sa o facem impreuna.

Deci ce ne ramane de facut? In hotararea primariei se enunta ca aceasta lupta revine si celor din primariile locale. Pentru a ne fi mai usor, am facut un tur si am adunat toate adresele de contact de la primariile de sector si le impart cu voi cu scopul de a deveni mai operativi.

Primaria Sectorului 1:  Bd. Banu Manta nr. 9 Telefoane Centrala: 021 319 10 13;  021 319 10 14;  021 319 10 15; Fax Registratura Generala: 021 319 10 06 Email Registratura Generala: registratura@primarias1.ro 

Primaria Sectorului 2:  Str. Chiristigiilor nr. 11-13  Tel: 021.209.60.00  Fax: 021.209.62.82 E-mail: infopublice@ps2.ro

Primaria Sectorului 3:  Calea Dudeşti nr. 191, Bucuresti, Sector 3, Romania Tel: 021.318.03.23 -28 Fax: 021.318.03.04 Email: relatiipublice@primarie3.ro

Primăria Sectorului 4 : Bd. Metalurgiei nr. 12-18, Grand Arena, Et. 1, Sector 4 Telefon:021.335.92.30 / 021.335.92.36 / 021.335.92.38 E-mail: contact@ps4.ro 

Primaria Sectorului 5:  Str. Constantin Mille nr.10 Bucuresti  Sector 1 010141Telefonul cetateanului 021 314 43 18 Email primarie@sector5.ro

Primaria Sectorului 6:  Calea Plevnei, nr.147-149, Sector 6, Bucureşti Telefon: 037.620.4319 (centrala); 037.620.4147; 037.620.4149 Fax: 037.620.4446 E-mail: prim6@primarie6.ro

Nu uitati, in sesizarea prin e-mail, adresata primariei solicitati si un numar de inregistrare.  Poate asa aveti noroc si primiti un raspuns sau macar aveti cum sa le solicitati un raspuns daca nu o fac in timp util.  Nu vreau sa va supar dar de obicei e nevoie sa pastrati numarul de inregistrare pentru il veti folosi. Altfel trece si ambrozia ..e posibil sa intram chiar in postul Craciunului.

Intrebari la care mi-as dori sa raspunda fiecare institutie abilitata in parte. Totodata ar putea fi o dezbatere interesanta pentru Moise sau colegii sai de la Europa FM

  1. Ar fi posibil sa existe un numar de urgenta (la care sa raspunda cineva in timpul zilei, macar de la 10 am la 5 pm)pentru perioada Iulie-octombrie si la care cetatenii sa poata sa ofere informatii primariilor cu privire la locurile in care detecteaza aceasta planta? Se poate ca primaria la randul sau sa ia masuri tot de urgenta? -As sugera ca pe langa numarul de urgenta, atat de util, sa existe si o adresa de email pe care cetatenii sa poata posta poze cu locurile pentru care apeleaza la serviciile primariei. Astfel autoritatea competenta are siguranta ca nu batete drumul de pomana pentru ca persoana care a facut sesizarea a incurcat ierburile. In momentul de fata, tu faci o sesizare si primaria iti raspunde peste 30 de zile….eeeeh eeeehhhhh Degeaba avem o hotarare a consiliului. Nu-i vad pe cei din primariile din Bucuresti cautand ambrozie pe strazi. Asa ca va putem ajuta noi…ambrozicii…
  2. Considerati ca ar fi util sa se cunoasca numarul romanilor care sunt afectati de ambrozie ? Este un fenomen in continua crestere si aceasta crestere este exponentiala. Acum 5 ani in Timisoara 30% dintre persoanele care s-au prezentat la alergolog sufereau de alergie la ambrozie. Astazi numarul acestora a crescut la 80% In anul 2000, polenul  provenit de la ambrozie, in aer,  avea o concentratie in jurul valorii a 2000 de grauncioare/mc aer, in 2010 a crescut la 6000. (Sursa: http://radiotimisoara.ro/campania-antiambrozie/).  Probabil ca realitatea ne-ar responsabiliza si ne-ar ajuta sa reactionam diferit.
  3. Dat fiind faptul ca polenul de la ambrozie este atat de nociv si se raspandeste in aer, ati putea lua in considerare o lege la nivel national si nu doar Hotarari ale Consiliilor Locale? Daca vorbim despre Romania in general, astazi 6.09.2017 riscul inregistrat pentru producerea  alergiilor ce se datoreaza polenului din aer a atins valoarea maxima, mai exact 4 din 4.  (Sursa: https://www.polleninfo.org/RO/ro.html)
  4. Credeti ca ar fi util ca in momentul in care faceti cunoscute efectele ambroziei in diferite campanii sau aparitii publice de sezon, ce au ca subiect ambrozia, sa fie prezentata (vizual) populatiei aceasta planta pentru a o putea identifica cu usurinta? (Este adevarat ca daca o identifica si va exista un numar de urgenta dedicat acestui subiect, este posibil sa fie multa treaba de facut) Consider ca sunt persoane care nu stiu cum arata aceasta planta si nu au sau nu stiu sa caute pe internet. Daca ar vedea aceasta planta la TV mai des, oamenii si-o vor aminti si ar putea sa ia masuri de siguranta.

 

Inainte de aparitia acestei hotarari am vrut sa anunt prezenta catorva “plantatii de ambrozie” in Bucuresti . Am sunat la PMB la fiecare serviciu ce apartine departamentului de mediu  (parca 4 sau 5 servicii) si nimeni nu mi-a raspuns la telefon. Aproape ca ma imprietenisem cu receptionista. Va puteti baza pe dansa. Este singura care va raspunde.

Despre tratamente culese de pe internet: As dori sa fac un apel la cei care fac tratamente pentru alergie in functie de postarile citite pe internet. In calitate de veteran cu gradul “purtator de polen de ambrozie de multa vreme” va spun ca este indicat sa consultati un medic. Nu orice colir este potrivit pentru ochii afectati de alergie. Depinde daca aveti doar o iritatie sau infectie si asta doar doctorul poate stabili. Medicatia pentru astm se prescrie dupa ce in prealabil s-a facut un consult al plamanilor, o spirometrie astfel stabilindu-se in functie de rezultatul obtinut, cantitatea necesara si produsul optim.

Sesizarea mea catre Primaria Sectorului 3: La final de articol, am sa va prezint cateva fotografii facute de mine intr-o zi in care am parcurs pe jos drumul de la statia de metrou Anghel Saligny pana la statia Nicolae Teclu si mai precis ieri, 5.09.2017. Lipit de parcarea de la Decathlon exista in toata “splendoarea” lui,  un camp maaaaarreeee si plin cu ambrozie. Cu ambrozie si alte mii de balarii. Proprietarii acelui teren ar trebui amendati chiar daca nu ar avea ambrozie in cantitati imense pe teren. Ambrozia continua si pe partea stanga a Bulevardului Theodor Pallady pana la statia de metrou Nicolae Teclu. Zona respectiva este o “ambrozerie” curata. Imaginati-va cati parinti cu copii vin la magazinele din zona (Decthlon, Jumbo, Auchan…)  Voi trimite acest articol catre PMB, catre Primaria Sectorului 3 dar si catre Europa Fm fiindca stiu din experienta ca o institutie misca ceva doar de frica alteia. Cu speranta ca primaria imi va raspunde si ca va actiona rapid, va voi tine la curent si pe voi, cei interesati direct, cum ar fi membri grupului Ambrozici de pe Facebook, etc

 

 

 

Sa auzim numai de bine!

Monica Rosu

 

 

 

 

 

 

 
4 Comments

Posted by on September 6, 2017 in Articole diverse

 

4 responses to “Cu ambrozia la primarie

  1. Liviu Mihail

    September 7, 2017 at 3:04 pm

    Sint în al 4-lea an de chin . La Turnu Severin am intrat pe site-ul primăriei , le-am scris că a îngălbenit ambrozia .A doua zi am fost sunat la telefon de un domn din primărie , i-am spus locurile unde mai este ambrozie și spre uimirea și încîntarea mea ziua următoare erau locurile cosite și măturate ! Sănătate vă doresc !

     
    • Monica Rosu

      September 7, 2017 at 6:41 pm

      La mine sunt multi ani. Uneori se manifesta mai usor dar alte ori nu. Anul acesta a fost un an destul de greu. Legat de autoritati sper sa pot sa fiu la fel de placut impresionata ca dvs. In Bucuresti lucrurile se misca greu dar sunt bucuroasa ca exista o hotarare si astazi am aflat ca exista pe pagina senatului si o propunere legislativa in lucru in acest sens. https://www.senat.ro/Legis/lista.aspx?nr_cls=L199&an_cls=2017&fref=gc&dti=118242728526956 Am avut inca o bucurie astazi pentru ca in zona in care locuiesc, in centrul capitalei, exista un teren destul de mare, plin ochi cu balarii cat casa. Apartine Ministerului de Externe. I-am sunat, am discutat cu cineva de la administratie, i-am rugat sa curete de buruieni acel teren si au facut acest lucru in mai putin de o saptamana. Astazi am vazut terenul curatat. Pana la urma nu este vorba despre mine aici ci despre noi toti, despre copii nostri, de aceea cred ca fiecare dintre noi daca am contribui cate putin, asa cum putem si cu speranta in suflet, am rezolva aceasta problema. Multumesc pentru comentariu. Sanatate si dumneavoastra si tuturor.

       
  2. ewu2030

    September 9, 2017 at 3:57 am

    Subscriu. Dar ce ai tu in poza e subtire. Toate acele terenuri de la marginea bucurestiului care sunt in plina dezvoltare imobiliara sunt pline. In zona in care stau eu (la granita dintre sect 5 sect 6 si bragadiru) sunt campuri pline si la fel si pe marginea drumurilor neamenajate inca. Culmea e ca nu stiam mare lucru despre ea cand m-am mutat aici si nici nu prea am unde sa ma.duc pentru sesizari…
    Solutia cred ca o sa fie plecarea din romania sau masca de gaze ca in razboi chimic.
    Plangere cred ca se poate face la primarie pentru nesanitizarea terenului dar e cu toate datele personale, ca de, eu fac plangere de parca vreau sa ii fac rau cuiva anume nu sa scap zona de balarii.
    In fine, discutie lunga si inutila momentan, ca pe autoritati nu le pasioneaza

     
    • Monica Rosu

      September 19, 2017 at 4:20 pm

      Probabil ca ceva bun se va intampla. Eu asa sper. Ideea este ca si noi ar fi bine sa facem sesizari de fiecare data cand intalnim ambrozie prin Bucuresti. Culmea ironiei este ca mama sta langa Piata Matei Ambrozie :-))))))

       

Leave a Reply

 
