RSS

Cate grade are unghiul dintre minutarul si orarul unui ceas, daca este ora 3:15?

21 Jan

Multi dintre prietenii mei, atat cei de pe Facebook cat si de pe LinkedIn, activeaza in domenii de Marketing si HR. Domeniile mele de interes. Ca atare, am gasit de curand o postare pe Facebook si mai precis pe pagina: “Tipa de la HR” , postare ce m-a tinut ocupata o perioada de timp. Este vorba despre un articol postat de Carmen Draghici (Tipa de la HR).  Fie ca sunteti recrutori sau doar va cautati un loc de munca, gasiti informatii ce va pot fi utile pe aceasta pagina.

In articol, Carmen prezenta un set de intrebari, as spune.. mai ciudate decat celelalte intrebari ciudate pe care le-ar putea pune un recrutor, insa una dintre ele era atat de diferita….imi amintea de testele GMAT (Graduate Management Admission Test). Parea atat de simpla insa nu intotdeauna ce pare simplu, este cu adevarat simplu.

Obisnuiam sa povestesc la randul meu celor care isi cautau un loc de munca la ce intrebari s-ar putea astepta din partea recrutorilor, insa aceasta intrebare nu mi-a iesit in cale pana astazi si nu am putut sa o dau ca exemplu.

Asadar, imagineaza-ti ca te afli la un interviu si primesti urmatoarea intrebare:

Cate grade are unghiul dintre minutarul si orarul unui ceas, daca este ora 3:15?

Va doresc o zi frumoasa!!!!!!!!!! :-)))

…………………………………………………………………………………………………………………………………………

M-am gandit sa mai scriu totusi cateva randuri…

Cred ca multa vreme imi voi aminti fragmente din cartea “Gandire rapida Gandire lenta” a lui Daniel Kahneman in care acesta explica cat de parsiv poate fi modul de gandire. In situatia actuala, raportandu-ne la personajele din povestea lui (Gandirea rapida si cea lenta) raspunsurile vor veni la rand, prima care se baga in seama fiind ca de obicei gandirea rapida (instinctiva) care va raspunde cu mandrie:

 -Zero grade!!!!!!!!!! Da, zero grade pentru ca la 3:15 limbile de la ceas sunt exact una peste cealalta!!

Gandirea rapida (intuitiva), se va uita apoi in jur asteptand sa primeasca aprecierea sau invidia celor care au fost martorii acestui raspuns extraordinar. Acum vine randul gandirii lente sa se afirme. Dupa ce a acordat mai multa atentie, dar cu deosebit de resimtita lene in glas, a raspuns chiar ea, gandirea lenta in persoana (gandirea rationala):

– 7 grade si 30 minute.(7,5⁰) Calculul se face cu regula de 3 simpla. Un intreg arc de ceas este parcurs de o limba de ceas intr-o ora, respectiv 360⁰ si asa mai departe.

Asa ne trezim de multe ori spunand: “Vai…si stiam!!!” Gandirea rapida ne joaca feste. De multe ori se trezeste vorbind si gandirea rationala este prea lenesa pentru a remedia situatia. Probabil ca putin timp de gandire ar fi de mare ajutor dar sa nu uitam faptul ca astazi sloganul nostru este repede si profitabil. Repede, nu inseamna intotdeauna si profitabil.

Pentru recrutori toate aceste intrebari au un rost. Le pot spune despre candidati cat de creativi sunt, daca au imaginatia bogata sau mai putin bogata, daca sunt iuti in gandire, daca sunt rationali sau se bazeaza mai mult pe instinct, etc. Pentru multi candidati sunt doar intrebari ciudate. “Ciudate”, fiind forma cea mai elevata in exprimarea acestora.

Iata un alt exemplu pe care il puteti adauga in lista de intrebari “sofisticate”.

La un interviu de recrutare la compania Apple, pentru o pozitie de senior Hardware Engineer, un candidat a primit la un moment dat urmatoarea intrebare:

“Imagineaza-ti ca ai de facut o cana. Ce vei lua in considerare cand vei face cana?”

Raspunsurile candidatului, il apropiau sau il indepartau pe acesta de obtinerea locului de munca. Fireste ca nu aveau un rol determinant dar influentau decizia angajatorului.

Un raspuns corect, sau mai bine zis un raspuns pe care recrutorul l-ar fi apreciat era un raspuns care sa rezoneze cu cultura/valorile/viziunea/misiunea… Apple. Este bine cunoscut faptul ca Apple acorda o importanta deosebita design-ului. Produsele lor incep de la design si apoi se construieste si restul. Asadar candidatul a raspuns ca in primul rand s-ar gandi la forma canii, la culori, la modelul de maner, etc. Apoi s-a gandit la rezistenta materialului, la calitatea acestuia, la temperatura la care rezista, la felul in care se simte materialul din care este facuta cana la atingere, la timpul de pastrare a temperaturii si rand pe rand gasea argumente care sa il apropie de ceea ce defineste Apple. Sigur ca aceasta intrebare cu cana, era pusa la finalul uneia dintre cele doua sesiuni de intervievare fiecare de cate 8 ore. Candidatul a primit jobul, dar pentru el a ramas si astazi in memorie aceasta provocare.

De retinut:

Este important ca atunci cand mergeti la un interviu pentru ocuparea unui post, sa aveti in vedere ca o cunoastere aprofundata a companiei la care aplicati va poate aduce numai beneficii. Acesta a fost numai un singur exemplu, dar sunt multe momente in care aceste informatii despre companie va pot determina succesul.

Linkuri utile:

  • Pentru articolul postat de Carmen Draghici (Tipa de la HR), in care gasiti si restul de intrebari “ciudate” va rog sa accesati acest link
  • Pentru explicatia matematica, va sugerez sa incercati urmatorul link
Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on January 21, 2018 in Efectul de Brand

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: